A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Комунальний заклад освіти
«Криворізький ліцей «Джерело»
Дніпропетровської обласної ради»

Відкрий свій розум та серце новим враженням і новим знанням!

Алгоритми дій учасників освітнього процесу при сигналі «Повітряна тривога»

Дата: 01.09.2023 08:00
Кількість переглядів: 83

Фото без опису

АЛГОРИТМИ ДІЙ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПРИ СИГНАЛІ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Підготовчі заходи:

  • адміністрації ліцею:
  • розмістити покажчики напрямку руху до укриття для швидкого та безпечного переміщення учасників освітнього процесу;
  • ознайомити учасників освітнього процесу з Алгоритм дій при сигналі «Повітряна тривога!» або інших відповідних сигналів оповіщення (далі - Алгоритм дій);
  • проінформувати всіх учасників освітнього процесу про перелік необхідних речей, які вони повинні взяти із собою в укриття;
  • забезпечити супроводження учасників освітнього процесу відповідальними особами з числа працівників ліцею під час переміщення в укриття та перебування в ньому;
  • визначити відповідальних осіб, які після евакуації перевірять ліцей на наявність присутніх учнів за межами укриття;
  • здійснити розподіл учасників освітнього процесу в укритті з урахуванням його місткості;
  • учасники освітнього процесу мають заздалегідь:
  • бути ознайомлені з місцем розташування укриття, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому;
  • вміти виконувати заходи щодо реагування на надзвичайні ситуації;
  • батьки мають заздалегідь надати класному керівнику свої контакти, контакти тих, хто може забирати дитину з ліцею, деталі стану здоров’я дитини, зокрема про особливі потреби дитини. Також поінформувати дитину, щоб вона знала свій резус-фактор та групу крові, свої хронічні хвороби, а також контакти батьків.

Порядок дій при отриманні сигналу «Повітряна тривога!» або інших відповідних сигналів оповіщення під час уроків:

  1. У випадку надходження сигналу тривоги відповідальні особи (Пікалова О.В. – пансіон, Нефедова О.В. – учбовий корпус) вмикають наявну систему оповіщення ліцею та оголошують про початок повітряної тривоги.
  2. Посадова особа з питань ЦЗ Пікалова О.В. повинна знати кількість співробітників, що знаходяться в ліцеї на момент початку повітряної тривоги.
  3. Заступник директора з ГР Остапенко Р.В. після того, як отримає інформацію про те, що всі учні та співробітники ліцею, які знаходилися в закладі, перебувають в укритті, здійснює контроль за закриттям входів до будівлі ліцею.
  4. Заступник директора з ВР Копин С.С. допомагає в організації та регулюванні швидкого руху учнів від класів до укриття.
  5. Вчитель, який проводить урок, миттєво припиняє навчальне заняття та сповіщає учнів про загрозу, а батьків (у батьківські групи) - про переміщення дітей до укриття.
  6. Учні вдягаються та беруть свої особисті навчальні приналежності.
  7. Вчитель організовує пересування учнів колоною в приміщенні класу для швидкого виходу з кабінету.
  8. Вчитель бере з собою класний журнал, свої особисті речі, вимикає світло, очолює групу учнів і визначеним маршрутом рухається разом з ними в укриття.
  9. Відповідальні особи (чергові технічні працівники) після оголошення сигналу оповіщення перевіряють всі приміщення ліцею на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, закривають за потреби вікна і двері та прямують до укриття.
  10. У середині укриття вчителі та відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
  11. Після того, як усі учні займуть свої місця в укритті, вчитель або класний керівник повинен перевірити наявність усіх учнів за списком та проінформувати посадову особу з питань ЦЗ або заступника директора з НВР, хто з учнів перебуває разом з ними, а хто відсутній. Приклад звітування: клас, загальна кількість учнів, кількість присутніх учнів, кількість відсутніх учнів з поважних причин.
  12. Вчитель, який привів учнів в укриття, залишається з класом до отримання сигналу «Відбій повітряної тривоги!» або іншого відповідного сигналу оповіщення та організує повернення учнів до запланованих заходів.
  13. Сестра медична ліцею повинна знаходитися у відведеному для неї місці в укритті для швидкого надання медичної допомоги.
  14. Відповідальні особи (черговий адміністратор, члени групи охорони громадського порядку, члени евакуаційної комісії) після оголошення сигналу тривоги мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до укриття.
  15. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із укриття для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.
  16. Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні під наглядом вчителя або самостійно рухатися до укриття.
  17. Під час перебування в укритті вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного, спокійного перебування в укритті та продовжують проведення занять.
  18. Незалежно від того, завершилися заняття чи ні, всі учні залишаються в укритті.
  19. Під час повітряної тривоги педагог не має права відпустити дитину додому на прохання батьків. Забороняється батькам забирати дитину до завершення повітряної тривоги заради дотримання безпеки всіх учасників освітнього процесу.

Працівники закладу (бухгалтерія, медичні, технічні працівники, працівники харчоблоку) та відвідувачі:

  1. Повинні реєструватися у журналі чергового.
  2. У разі тривоги зобов’язані пройти в укриття та дотримуватись вимог адміністрації.
  3. Під час тривоги викладачі, керівники підрозділів та обслуговуючий персонал опускаються в укриття та перебувають у ньому з іншими учасниками освітнього процесу.

Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги:

  1. Вихід з укриття здійснюється тільки після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, а також у випадках вимушеної евакуації. Вимушена евакуація з укриття проводиться, якщо: 
  • відбулося пошкодження укриття, що виключає подальше перебування в ній осіб, які укриваються; 
  • відбулося затоплення укриття;
  • сталася пожежа в укритті та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів; 
  • було досягнуто граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища, наприклад, в укритті суттєво знизився рівень кисню або у повітрі є якісь небезпечні речовини.
  1. Першим залишити укриття має черговий адміністратор або відповідальна особа.
  2. Учитель сповіщає учнів про те, що загроза минула, а батьків (у батьківські групи) - про переміщення дітей до класу.
  3. Учителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриття здійснювався колонами або групами.
  4. Учитель, який привів учнів в укриття, після отримання сигналу «Відбій повітряної тривоги» або іншого відповідного сигналу оповіщення організовує повернення учнів до класу, продовжує проведення навчального заняття або перебуває з учнями до того часу, поки його не замінить інший учитель.
  5. Початок наступного уроку після повернення учнів до класів повинен бути через 20 хвилин після отримання сигналу «Відбій повітряної тривоги».
  6. Якщо в учнів завершилися уроки, то лише після завершення тривоги, налаштування комунікацій та запуску роботи громадського транспорту діти можуть повертатися додому. Класні керівники в такій ситуації обов’язково мають поцікавитися, чи дісталася дитина додому.

Якщо тривога застала педагогічного працівника перед початком робочого дня:

  1. Якщо працівник має змогу швидко за 5-7 хвилин дістатися ліцею, то працівник переміщується до укриття ліцею, якщо не встигає, то –  до найближчого до нього укриття.
  2. Якщо під час змішаної форми навчання сигнал «Повітряна тривога» було оголошено до початку навчальних занять (до 8.30), то в цей день освітній процес здійснюється в дистанційному форматі.
  3. Якщо тривога застала учасників освітнього процесу під час занять на спортивному майданчику, то оповіщення здійснюється черговим або іншою відповідальною особою через гучномовець.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора