Журба Ірина Сергіївна "ЗГУРТУВАННЯ УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВУ У ПРОЦЕСІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНО АКТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ"
Тема згуртування учнівського колективу була, є і залишається актуальною в будь-який період реформування системи освіти. Молодший шкільний вік є особливо важливим у становленні особистості дитини, адже саме в цьому віці закладаються основи особистісного розвитку.
Дитячий колектив, за вченням А. Макаренка, у своєму розвитку проходить декілька стадій. На першій стадії (після організаційного оформлення колективу) важливо сформулювати систему педагогічних вимог, рішучих за формою, зрозумілих за змістом, з певними елементами навіювання. Формується ядро активу з учнів, які добре вчаться, виконують вимоги шкільного режиму і правила, вимогливі до себе й до інших, мають організаторські здібності.