A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Комунальний заклад освіти
«Криворізький ліцей «Джерело»
Дніпропетровської обласної ради»

Відкрий свій розум та серце новим враженням і новим знанням!

Психологічна підтримка учнів під час війни: як говорити про страх і тривогу

Дата: 02.10.2025 14:52
Кількість переглядів: 20

Повномасштабна війна є джерелом стресу та тривог для кожного українця й українки, а особливо для дітей і підлітків. Такі переживання можуть залишити глибокі сліди у серці дитини та вплинути на фізичне й емоційне здоров’я в подальшому. Відчуття напруги проявляється по-різному: від втрати інтересу і роздратованості до пригніченого настрою та труднощів у спілкуванні з однолітками.

Емоційні реакції дітей у стресі

У стресових ситуаціях діти можуть демонструвати різні, інколи протилежні реакції – загальмованість або збудженість, дратівливість або балакучість, мовчання й замкнутість. Важливо підкреслювати: ці реакції є нормальною відповіддю на ненормальні обставини. Розмови з дітьми варто будувати за принципом: «Було справді страшно, але ми витримали і зробили ось такі кроки», – щоб повернути відчуття контролю та безпеки.

Заняття з елементами тренінгу у ліцеї

У межах системної роботи з психоемоційної підтримки в ліцеї відбулося заняття з елементами тренінгу. Соціальний педагог використав матеріали «Ресурсної скрині», яку заклад отримав у межах участі в україно-швейцарському проєкті «Діємо для здоров’я».

Під час заняття учні:

  • вчилися розпізнавати та називати власні емоції;
  • опановували прості техніки самодопомоги – дихальні вправи, «заземлення», короткі фізичні паузи;
  • створювали «скриньку ресурсів» – перелік дій і людей, які допомагають відновлювати спокій;
  • обговорювали безпечні інформаційні звички та шкідливість «переглядання новин без міри».

Як дорослі можуть допомогти

  • Слухати і визнавати почуття. Фрази на кшталт «я бачу, що тобі тривожно, це нормально» допомагають зменшити напругу.
  • Пояснювати простими словами. Коротко й правдиво відповідати на запитання, уникаючи зайвих деталей.
  • Підтримувати режим дня. Регулярний сон, харчування, навчання та відпочинок повертають відчуття стабільності.
  • Обмежувати інформаційний шум. Домовлятися про «тихі» години без новин і гаджетів.
  • Заохочувати активність. Рух, творчість, дружнє спілкування допомагають відновлювати ресурс.
  • Звертатися по допомогу. Якщо тривога або зміни в поведінці тривають, важливо поговорити з фахівцями.

Ліцей продовжує роботу з формування навичок саморегуляції та взаємопідтримки в учнівському колективі. За потреби батьки та учні можуть звертатися по індивідуальні консультації до практичного психолога та соціального педагога закладу.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора